SEO WordPress-fouten

De meeste website-eigenaren willen niets liever dan zo veel mogelijk bezoekers
naar hun website trekken voor het genereren van omzet.
Logisch, want waarom zou je anders de moeite nemen om een website
te laten bouwen
, als je geen rendement uit je investering krijgt.

Maar goed, er zijn er nog genoeg website eigenaren die hun geld uitgeven aan SEO zonder
echt te kijken of de site ook daadwerkelijk conversie zal opleveren.

WordPress plug-ins kunnen je helpen om enkele SEO taken beter te overzien.

Ik noem hieronder enkele meest voorkomende WordPress SEO-fouten die er de oorzaak van
kunnen zijn dat je weinig of geen conversies maakt.

1. Keyword stuffing…… wat??

Keyword stuffing, dat is het overdreven gebruik van keywords, keywords zeg ik… wat zeg je,
keywords? Ja keywords..

Dat dus…

Tot voor kort kon je gewoon heel veel zoekwoorden gebruiken.
Zonder dat er echt veel stond in de tekst. Hierdoor kwam je dan hoger in Google.

Het was een manier om bij een zoekmachine de ranking te manipuleren.
Met succes, want er zijn met deze manipulatie, heel wat pagina’s gestegen in zoekmachine.

Alleen kom je ze nu niet meer tegen, of misschien kom je nog tegen ergens op pagina
100 van Google.

Contact Otavia

Het doel van Google is

Het leveren van relevante informatie aan bezoekers.

En een geweldige gebruikerservaring geven aan bezoekers.

Gelukkig is Google in de loop van de tijd veel slimmer geworden.
Het gebruiken van veel zoekwoorden is daardoor sinds de Penguin-update in 2012 verleden tijd.

Maar dat betekent zeker niet dat zoekwoorden niet meer belangrijk zijn in SEO land.
Je moet de zoekwoorden alleen beter gebruiken. De tekst moet leesbaar zijn.

 

2. Long-Tail Keywords

Ik noem 2 redenen waarom Long tail keywords goed zijn:

Nummer 1:
long tail-zoekwoorden, die uit 3 of meer termen bestaan hebben meestal minder concurrentie
en daarbij zijn long tail zoekwoorden meer gericht op een specifieker publiek

Nummer 2:
Je teksten zijn meer natuurlijker en lezen daardoor prettiger.
Wat weer als restultaat geeft, een betere gebruikerservaring.

Ubersuggest is een handige tool voor een zoekwoordenonderzoek en het is gratis.

3. Laadsnelheid van de website negeren

Laadsnelheid is enorm belangrijk, hieronder 2 onderzoeken, in het Engels, waarin staat
waarom een snelheid van de website belangrijk is.

Het onderzoek van HubSpot geeft aan dat 47 procent an de klanten verwachten, dat een
webpagina binnen 2 seconden of minder geladen moet zijn. Kissmetrics zegt dat 40 procent
van de online gebruikers niet zal aarzelen om een website te verlaten als de website meer
dan 3 seconden nodig heeft om te laden.

Volgens deze cijfers, kan je dus geld verliezen als de laadsnelheid van je website niet voldoende is.

Veel voorkomende SEO WordPress-fouten

SEO WordPress-fouten

De snelheid van je website kan je controleren met bijvoorbeeld:

GTmetric of bijvoorbeeld Pingdom
Dit zijn gratis tools waarin je niet alleen belangrijke statistieken kan aflezen over waarom je
website traag is, maar je kan ook zien wat de oplossingen zijn om je site sneller te maken.

Ik noem enkele opties die je kan toepassen om je site te versnellen.

Afbeeldingen comprimeren

Het invoegen van afbeeldingen in de test geeft de bezoeker niet alleen een beeldende
informatie, maar het maakt het ook mogelijk om ingewikkelde teksten makkelijker uit te leggen.
Het enige puntje is, dat afbeeldingen veel bandbreedte in beslag nemen, waardoor de
laadtijd trager wordt.

WP Smush is een handige plug-in afbeeldingen comprimeren zonder dat de kwaliteit
minder wordt (dat is, niet te veel). Daarnaast heeft de plug-in een handige “bulk Smush”
waarmee je alle afbeeldingen in je mediabibliotheek in 1 keer kunt comprimeren.

Website caching inschakelen

Website caching is een andere manier om  je WordPress-website een boost kan geven.
Cachen is eigenlijk het tijdelijk opslaan van HTTP

Cachen slaat tijdelijk van HTTP-response op in de cache van de webbrowser van de bezoeker.
W3 Total Cache een een plug-in waarmee je met een virtuele druk op de knop caching
en nog diverse optimalisatiefuncties kun inschakelen.

Content Delivery Network

De werkelijke afstand tussen de bezoeker en de server van je hosting heeft
effect op de laadsnelheid van de pagina.

Dat is de reden waarom bedrijven ervoor kiezen om Content Delivery Network (CDN)
Je website gaat er sneller door.

Hoe werkt het

De servers staan op een heleboel plaasten in de wereld.
Degene die het dichtst bij de bezoeker van de website staan, reageren op het verzoek
van verbinding van de website. De CDN kopieert de pagina’s van een website naar een
netwerk van servers die verspreid zijn over verschillende locaties, waarbij de inhoud van
de pagina in cache wordt geplaatst.

Een bezoeker roept een website op. De CDN krijgt de aanvraag en van de oorspronkelijke
server. De CDN zoekt naar een server die het dichtstbij de gebruiker is.
En de bezoeker krijgt de website snel op het scherm te zien.

Van dit proces merkt de bezoeker vrijwel niets.
De enige manier waarop een bezoeker zou weten of een CDN is geopend, is of de
URL anders is dan de URL die is ingetoetst.

4. Mobiele optimalisatie

De online marketingwereld heeft de afgelopen jaren veel veranderingen ondergaan,
maar de grootste verandering was toen mobiele apparaten ons webverkeer begonnen
te domineren.

Vandaag kun je er zeker van zijn dat meer dan de helft van de mensen die je site
bezoeken op hun mobiele apparaten zijn.

Gelukkig zijn de meeste WordPress-thema’s die tegenwoordig beschikbaar zijn,
mobiel geoptimaliseerd zijn.

Mobiele optimalisatie

Mobiele optimalisatie

 

Conclusie

SEO kan onpraktisch, onvoorspelbaar en complex zijn.
Maar, rekening houdend met de algemene SEO-fouten die in dit artikel worden
besproken en indien ze  worden aangepast (met behulp van de bovenstaande tips)
heb je een mooie start. Doe je het goed, dan zal het zeker leiden naar meer conversies
en anders kan je altijd contact opnemen, dan doe ik het voor je.

Leave a Reply