Wat onderscheidt je merk van je concurrenten?

Stel je Googled een product van iemand.
Je komt op de website en ziet een eigenlijk onopvallende website.
Je ziet eigenlijk geen teksten.
Het enige wat je wil is de website weer wegklikken.
De website heeft geen toegevoegde waarde voor je.

Maar, stel je Googled een product van iemand.
Je komt op de website en deze staat vol met intressante informatie.
Je wordt er zelfs bijzonder vrolijk van.
En op de koop toe kan je ook nog eens iets gratis downloaden.

Welke website heb je liever?

Internet is de plaats waar je bezoekers een onderzoek doen.
Maar heeft je website geen uitstraling dan zijn je bezoekers ook heel snel weer weg.
Dat moet je beslist niet hebben.

De eerste indruk is dus van groots belang.
Kan je wel het 1 en ander verbeteren, omdat je weinig bezoeker krijgt.

Neem dan contact op, klik op het plaatje hieronder

Nieuwe website nodig?

7 tips om je website branding een
voorsprong geven op je concurrenten

 

1. Saaie content

Dagelijks worden er ontzettend veel blogs en artikelen online gepubliseerd.
Om er echt uit te springen moet je tekst goed zijn.
Geen stoffige moeilijk leesbare teksten met van die ingewikkelde woorden.
Woorden die je 3 keer moet lezen voordat je eindelijk weet wat er nou staat.
Nee, heldere en duidelijke teksten.

Saaie teksten zijn dodelijk voor je website

Een leuke aantrekkelijke tekst valt veel meer op. En onderscheiden je van je concurrenten.En dat is nou net waar het allemaal op gaat.

Bezoekers lezen teksten die meer bieden. Teksten die verder gaan dan verkooppraatjes en advertenties.
Bezoekers willen een leuke tekst die hen aan het lachen maakt.

Of een tekst met nuttige informatie waar je wat aan hebt.
Waar je als je klaar bent met lezen denkt ‘Ha, dat was nuttig’.

Mensen willen ook graag iets extra’s.

Net even wat anders.

Een podcast is net even wat anders. Zie het als je eigen online radio zender.
O .. dat is het ook..

Doe wat interviews met mensen die in je branche zitten.
Je kan zelfs de tekst die je schrijft ook als podcast opnemen.

Je kan natuurlijk ook een online wedstrijd organiseren.
Met winnaar en al.

Boring

2. Start een blog

Het heeft zijn voordelen.
Je kan best heel veel bezoekers mee trekken.
En die kan je dan weer omzetten naar klanten.
Dat is ook leuk.

Creatief en consequent zijn. Dat is belangrijk bij bloggen.
Als je één interessante post per week maakt, kom je al een heel eind.

Vergeet niet dat saaie teksten doodelijk zijn. Richt je meer op het maken van bruikbare artikelen.
En ontwikkel je eigen stijl als je schrijft.

Stel je maakt kaas. Je kunt dan artikelen schrijven hierover bijvoorbeeld: hoe maak je kaas,
welke soorten kaas zijn er, de kaasboerderij, een heerlijke kaasfondue, wat zit er in kaas,
karnemelk. Je teksten kunnen dus gerelateerd zijn aan je product.

Wat nou als er al duizend en één teksten
zijn geschreven over jouw product?

Dan maak je jezelf groter en specialer. Geen kaasboer maar
‘de kaasspecialist ook voor veganisten wat je makkelijk online kan bestellen’.
Dan ben je ineens veel uitzonderlijker.

3. Gebruik afbeeldingen

Er zijn meer dan genoeg sites waar je gratis stockfoto’s kan downloaden.
Gebruik een foto die je onderscheiden. Gratis stockfoto’s zijn echt perfect. Maar iedereen gebruikt ze al.
Je kan ze ook zelf maken. Zelf een foto schieten. Of huur een fotograaf.
Een iets goedkopere oplossing is een tool gebruiken waar je plaatjes in maakt. Ik gebruik bijvoorbeeld Easel.ly.

4. Denk groots

De grootste merken promoten niet alleen een product voor hun bezoekers.
Ze promoten ook een boodschap.

Laat ik Apple als voorbeeld nemen. Apple heeft zichtzelf als het go-to-tech-bedrijf gemaakt.
Apple verkoopt niet alleen computers. Nee ze verkopen ook een boodschap.
De boodschap ‘denk anders’.

Een boodschap kan meer verkopen dan je denkt.
Je bezoekers nemen een besluit op emotie. Een boodschap bij je product is een emotie.

Hulp nodig?

5. De beste gebruikerservaring

En dan.. je website ziet er geweldig uit. Mooie kleuren, leuke uitstraling.
Jij bent er tevreden mee. Maar je bezoekers duidelijk niet.
Ze begrijpen niet wat ze moeten doen.

Iets kopen? Hoe dan? Waar dan?

Maar heeft je bezoeker een geweldige ervaring. En hij weet precies
waar hij op moet klikken als hij op je website is?
Alles wijst zich als vanzelf de weg. Dan heeft je bezoeker een
geweldige ervaring en zal hij zeker terugkeren.

Gelukkig kan je een meting doen waarom bezoekers komen.

Wat is de reden waarom bezoekers eigenlijk bij jouw op de website komen?
Dit gaat nog een stap verder dan alleen conversie klikken.

Het kan bijvoorbeeld zijn om iets te kopen.
Maar het kan ook zijn omdat een bezoeker onderzoek doet naar een bepaald product.
Of gewoon het kan voor vermaak zijn, of gewoon om wat rond te kijken.
Er zijn meerdere redenen waarom een bezoeker op je website komt.

Om het waarom uit te zoeken kan je een vragenlijst opstellen.
De lijst kan je laten activeren zodra een bezoeker je site wil verlaten,
in de vorm van een pop-up. Denk aan vragen als
“heb je gevonden waarvoor je de site bezocht?”.
De meting is, hoe meer “Ja” antwoorden je hebt, hoe meer kans je
hebt dat de bezoeker weer terug zal komen.

6. Vakteksten

Je weet nu (hopelijk) dat vakteksten, dus teksten waarvan je weet..
“O, jij weet waar je het over hebt”, dat zijn teksten waar mensen blij van worden.
En bezoekers herkennen vrijwel direct of iemand er verstand van heeft.

Het gaat om helderheid. Geen overbodige, omslachtige tekst waar niets in staat.
Werk aan kwaliteit artikelen. Vertel gewoon zoals het is en draai er niet omheen.

Wat ga je bijvoorbeeld voor je bezoeker doen?
Hoe kan je het leven van je bezoeker verbeteren?  Zoiets..

Hoe meer antwoorden je geeft, hoe minder vragen een bezoeker heeft,
hoe meer waardering je krijgt.
Dat is altijd goed.

7. Maak een slogan

Een slogan geeft nog meer waarde aan je bedrijf en kan verbazingwekkend effectief zijn.

Denk maar aan Nike’s “Just Do It” of Maybelline’s “Maybe It’s Maybelline”.
De tekst zegt alles in een paar woorden.

Bij het brainstormen naar een slogan, ligt de focus op dat de doelgroep je
associeert met het merk.
Een slogan is perfect wanneer een bezoeker de slogan kan onthouden en ook
het merk wat je verkoopt.

Streef naar iets dat krachtig en uniek is. Zonder woorden te gebruiken als
“perfect” of “de beste”,
deze woorden werken eerder nadelig dan voordelig.

Hoe hoger de concurrentie, hoe groter de kans dat iemand iets echt
fantastisch gaat creëren.