Content marketing is voor iedereen die online teksten schrijft.

Het maakt daarom niet uit of je net begint content marketing of je al een tijdje dezelfde aanpak gebruikt. Het is altijd goed om je content strategieplan weer opnieuw te bekijken.

Je hebt online immers nu meer concurrentie dan ooit.
Om een ​​voorsprong te krijgen op de concurrentie is het ​​goed om een doordacht content marketingplan te maken.
Vind je het lastig om te plannen voor een heel jaar?
Of heb je inspiratie nodig om nieuwe ideeën in je plan op te nemen?

Lees dan even verder.

In dit artikel beschrijf ik waarom je bedrijf een content marketingplan nodig heeft en
welke stappen je moet doorlopen om een plan hiervoor te maken.

Wat is Content Strategie?

Kort gezegd, een content strategie is een stukje uit je marketingplan dat verwijst,
of linked, naar vrijwel alle media die je maakt of al hebt.
Dit kan bijvoorbeeld zijn geschreven teksten, visueel dus plaatjes infographics e.d.
of bijvoorbeeld te downloaden informatie.

Voor een content strategie moet je kunnen plannen en je moet een doel hebben.
Wanneer je een strategie ontwikkelt, zijn er diverse belangrijke punten om te bedenken:

  • Voor wie maak je de tekst
  • Wat is het probleem dat voor je bezoekers gaat oplossen
  • Hoe het uniek zal zijn
  • Hoe lang wil je de tekst maken
  • Waar wil je het artikel op promoten
  • Hoe ga je de publicatie beheren

Waarom moeten marketeers een
content marketingstrategie maken?

Contentmarketing helpt bedrijven aan betrouwbare bezoekers die naar de website
toe komen en voor het genereren van nieuwe leads.
Denk er maar eens over na –

Stel je maakt slechts één blogpost en met deze blogpost ontvang je een
constante hoeveelheid aan bezoekers op je website.

Stel, je hebt ook nog eens een koppeling gemaakt naar een gratis e-boek
of gratis tool voor de bezoeker, dan zal je in de loop van de tijd absoluut leads blijven genereren.

Met constante bezoekers ben je een betrouwbare bron voor bezoekers,
hierdoor heb je meer flexibiliteit om te experimenteren met andere marketingtactieken om inkomsten te genereren.
Denk bijvoorbeeld aan advertenties plaatsen op sociale media en informatie delen.
Bovendien zorgt een betrouwbare bron niet alleen voor het aantrekken van nieuwe leads,
maar ook voor naamsbekendheid van je merk,
je bouwt een autoriteit op.

Laten we eens kijken hoe je zo een content marketingplan maakt.

Nieuwe website nodig?

7 stappen voor het creëren van
een Content Marketing Strategie

1- Bepaal uw doel

Wat is je doel voor het ontwikkelen van een content marketingplan?
Waarom wil je content produceren en een content marketingplan maken?
Ken je doelen voordat je begint met plannen

2- Persoonlijk onderzoek uitvoeren

Als je een succesvol plan wilt ontwikkelen,
is het handig om je de doelgroep van het artikel duidelijk te definiëren,
je moet immers weten wie je koper is.

Dit is vooral belangrijk voor degenen die beginnen of die nieuw zijn in marketing.
Door je doelgroep te kennen, kan je relevantere en waardevollere inhoud produceren
die je bezoekers willen lezen en deze ook converteren.

Als je een ervaren marketer bent, is je doel mogelijk veranderd.
Misschien wil je een nieuwe groep mensen bereiken of je huidige doelmarkt uitbreiden?
Het opnieuw bekijken van je publieksparameters door elk jaar marktonderzoek uit te voeren,
is cruciaal om je publiek echt te laten groeien.

3) Voer een inhoudscontrole uit

De meeste mensen beginnen met blog posts,
maar als je ook echt nieuwe interessante artikelen wil produceren,
bedenk dan eerst welke je wilt maken.

Als je bijvoorbeeld het afgelopen jaar wekelijkse een blog posts hebt geschreven,
is het creëren van een e-boek dat al je blogberichten in één ultieme gids verspreid
een manier om informatie in een ander formaat aan te bieden.

Bekijk je resultaten van het afgelopen jaar.
Zoek uit wat je het komende jaar anders kunt doen en stel nieuwe doelen je
resultaten ook echt te bereiken.

4) Bepaal een inhoud beheersysteem

Zorg voor een systeem waarmee je de inhoud kunt beheren.
Enkele essentiële onderdelen van content beheer zijn het maken van content,
inhoudspublicatie en content analyse.

Je kan bijvoorbeeld een content managementsysteem gebruiken zoals
CoSchedule of WordPress.

5) Brainstorm inhoud ideeën

Ideeën opdoen kan je makkelijk doen door andere websites te bekijken.
Ik noem enkele handige Amerikaanse sites voor het opdoen van suggesties.

Feedly:

Dit is een RSS-feed, een zeer handige manier om trendy onderwerpen
in je branche bij te houden en tegelijkertijd ideeën voor een niet artikel te vinden.

HubSpot’s Blog Topic Generator:

Je typt wat een onderwerp in en binnen een paar seconden heb je een titel waar je over kan schrijven.

BuzzSumo:

BuzzSumo geeft kortgezegd aan op welke onderwerpen het meest gezocht wordt op welk social media.
Welke onderwerpen zijn populair op bijvoorbeeld Facebook of Twitter. De ideeën kan je omzetten in een blogpost.

Content Forest:

Type een zoekwoord, een social media platform, een domein naam of regio en Content Forest genereerd informatie waar je publiek in geïnteresseerd is.

6) Bepaal welke soorten inhoud je wilt maken

Er zijn diverse manieren om de inhoud van je teksten aan je publiek kenbaar te maken.
Ik noem de meest populairste content methoden die marketeers gebruiken
om je op weg te helpen.

Blogteksten

Wat je nu leest is een blogtekst.
Een blog staat live op een website en moet regelmatig worden gepubliceerd om
nieuwe bezoekers aan te trekken.

Blogteksten moeten waardevolle inhoud bieden voor je bezoekers,
het doel is dat je bezoekers de teksten op sociale media en op andere websites delen.

Content Strategie

Content Strategie

Contact op Otavia

E-books

E-books zijn hulpmiddelen voor leadgeneratie die potentiële klanten kunnen downloaden
in ruil voor een email adres.
E-books worden meestal minder vaak gepubliceerd dan blogberichten omdat er veel meer tijd
is zit om een waardevolle tekst te schrijven. E-books worden meestal geschreven om bezoekers naar
een website te trekken.

Het is een vervolg stap in het marketingproces, na het lezen van
bijvoorbeeld een blogtekst kan je een nog waardevollere tekst aanbieden in de vorm van een e-book.
Op deze manier heeft de bezoeker informatie waar hij ook wat aan heeft en het bedrijf een emailadres
om contacten te onderhouden.

e-book

Infographics

Met infographics kan je gegevens op een meer overtuigende manier ordenen en visualiseren
met dan woorden alleen.
Als je veel gegevens probeert te delen op een heldere manier en makkelijke te begrijpen is,
is een infographic een absolute uitkomst.

Video’s

Video’s blijven langer in je hoofd zitten en je boodschap wordt verteld zoals jij dat wil.
Het is aantrekkelijk omdat je video’s op heel veel sociale media platforms makkelijk kan delen.
Je hebt er een betere persoonlijke merkbeleving door.
Het is zeker de moeite waard om mee te experimenteren.

podcasts

Het aantal podcast-luisteraars groeit behoorlijk.
Je bezoekers hebben niet altijd tijd of zin om content te lezen, met een podcast
kan je luisteraars inspireren en het geeft je autoriteit voor je website.
Je weet immers waar je het over hebt.

7) Publiceer en beheer

Met een marketingplan moet je verder kijken dan alleen de teksten die je maakt –
een marketingplan is breed.
Met behulp van een content strategie kan je je content goed beheren.
Je weet wanneer je wat publiceert waardoor je kan bijhouden wat de content voor je
website doet.

Naast het plannen van content, zijn er ook actuele onderwerpen om over te schrijven.
Deze onderwerpen zijn goed, omdat ze ‘pieken’ van bezoekers naar je site helpen
genereren.
Zeker iets om te onthouden.

Tijd om te beginnen

Het kost tijd, de organisatie en creativiteit om een ​​succesvolle content marketingstrategie
te ontwikkelen.
Het bouwen van de basis van uw content marketingplan tot aan het toevoegen van tools
om je content beter te beheren,

Het belangrijkste is om gewoon te doen.